Thursday, May 14, 2009

Ashraf demam lagi


Hi uols...

Kawan2 perasan tak, minggu lepas sangat lah panas berdentang.. Mama sampai kasi saya pakai baju ngan seluar lubang2 saje sebab panas sangat.. Saya pun tak selesa bila panas sangat.. tapi mama kata panas dunia.. wah wah wah.. Saya panas bukan sorang mama, semua kat nursery pun terasa kepanasan cuaca luar.. Sampai selsema pun ada.. termasuk saya yang hidung tersumbat.. hmmm..

Ahad malam saya demam.. Kesian mama saya.. Baru je celebrate mother's day malam tu.. Happy mother's day mama :) Tengah malam tu saya demam.. sampai setiap 15 minit saya menangis.. Sepanjang malam ok.. Mama ikut je ape saya nak.. Ada tu, mama sampai kena dukung saya sambil berdiri.. Agak2 saya dah tido nyenyak, mama nak letak, tapi saya leh terjaga.. Lalu sejam ada kot mama dukung saya sambil berdiri.. Kesian mama.. tapi mama kata dia tak marah sebab dia tau saya tak sihat dan perlukan perhatian :) sayang mama..

Saya demam sampai selasa malam.. sekali rabu pagi saya panas balik.. rasanya mama kata ada 39 darjah celcius kot.. lalu mama kena tukar balik uniform kerja kepada unifor rumah.. hihihi.. petang semalam, mama kata dia kesian tengok saya susah nak bernafas.. sambil minum susu saya cuba curi2 bernafas ikut mulut, habis susu semua keluar.. mama tak sampai hati, bawak saya jumpa M.O. Kena pulak, M.O ni yang hari tu yang mama kata saya demam dah teruk tapi dia takmo admit saya dalam wad.. So bila papa tau mama dapat orang yang sama untuk check saya, papa kata jom kite jumpa doctor feveret saya.. hihhi.. bagus bagus..

Doctor soh saya check darah.. Pastu dia kata ada virus kat darah putih?? apekah?? bahasa orang normal macam saya... saya suspected denggi.. Tapi doctor kata kite tengok macam mana.. Kalau jumaat ni saya demam lagi, saya kena cucuk amik darah lagi.. erkkkk.. sakit, tapi saya akan control macho kawan2..

Kawan2, doakan saya cepat sembuh ok.. Saya takmo kena denggi.. Sian mama ngan papa saya nanti kena cuti lagi.. Nanti ada yang bising nanti sian mereka.. tsk tsk..

OK, saya kena makan ubat dan tidur ok.. Byebye


X.O.X.O

No comments: